Tuesday, March 8, 2011

Ontario License Canoe

VISIONI DAL FUTURO: "DUBSTEP" ('Hyperdub label', Kode9, Burial, Scuba, Vex’d)



Nel panorama delle espressioni musicali contemporanee un ruolo altrettanto importante del rock lo svolgono le musiche elettroniche. Tra queste uno dei filoni più interessanti è quello del
"Dubstep"
. Si tratta Music is very slow, ghostly, with very deep bass, electronic drums beat in low voices and instrumental parts, and other pure function with a side dish. It is a very evocative music, apocalyptic, end of the world. Dubstep can be considered the continuation of the first trip hop

, the groups of Bristol (
Massive Attack, Tricky, Portishead
), made even more extreme and catacombs. The first recordings of the genre came in 2005 for the label Hyperdub Steve Goodman, which also affects how hard Kode9 paired with Stephen Samuel Gordon alias The Spaceape . “Memories of the future” (2006) il loro disco più importante. Brani come Black sun mantengono i ritmi spezzati della jungle ma abbinandoli con atmosfere di tregenda, 2 far gone è minimale e ripetitiva. La solenne 9 samurai è più nelle coordinate del genere. Le opere più interessanti dell'etichetta Hyperdub sono quelle di Burial , soprattutto “Untrue” (2007). Burial, giovanissimo, è uno dei personaggi most mysterious of the music world. not know his identity and his face, it gives interviews but only brief statements through the book of records. Songs like
Untrue , rhythmic percussion, distant voices and waves of keyboards describe a world in ruins. Endorphine with his children's voices or Near Dark , just more rhythmic, are even more disturbing. Other mainstays of this kind are "A Mutual Antipathy" (2008) by Scuba , aka Paul Rose and "Cloudseed" of Vex'd , ie Jamie Teasdale and Rony Porter, released in 2010 but containing recordings of the winter 2006 / 7. A title like Systematic decline Scuba is already planning to clarify the vision of the world of Dubstep artists. Scuba's music, instrumental, however, is less depressing and more melodic than Burial, see Disorder or Poppies , albeit in low and beat sounds leaden. Vex'd are undoubtedly the most original of the lot. Listen Their remix of ° 2 Prokofiev's Quartet No. transformed into noise almost pure. Technological nightmares as Killing Floor
or Heart space with the thin voice of Anneeka , approachable early Portishead but much more radical, are certainly not advisable for a picnic or a party school but have an undeniable charm perverse. Other interesting releases, including the most recent "Consolamentum " (left) by Richard A. Ingram , leader of the Oceanside postrockers e
“Voices of Dust” (qui sotto a sinistra) dei Demdike Stare ( Sean Canty e Miles Whittaker ). Con loro si sfiorano l'industrial e la musica atonale: Forest of evil piacerebbe ai fans di David Lynch , Bardo Thodol ha inserti etnici, Rain and shame evoca fantasmi. Tutto sommato il Dubstep è la nuova incarnazione di quell'anima gotica, o dark, che permea tutta la musica inglese, dai Black Sabbath alla musica industriale passando per il post punk: si mantengono i tempi lenti e il predominio del basso, con suoni campionati al posto delle chitarre o dei sintetizzatori. Dominano le atmosfere plumbee, da periferia industriale depressa, una rappresentazione del mondo come nella fantascienza più pessimista. Potremmo dire che il Dubstep è la perfetta rappresentazione artistica/musicale dell' “idea di futuro come minaccia” , secondo la formula dello psicoanalista Miguel Benasayag . Però ha un suo fascino morboso, quello di un horror in bianco e nero, o di una performance di arte contemporanea. Musica non per tutti, che richiede un ascolto attento, la più rappresentativo dei tempi in cui viviamo.
Alfredo Sgarlato "Dubstep" Essential Songs:

Kode9: "Memories of the Future" (2006) Burial "Untrue" (Hyperdub, 2007) Scuba: A Mutual Antipathy "(2008) Vex'd" Cloudseed "(2010)
Richard A. Ingram:" Consolamentum "
Demdike Stand: Voices of Dust"

0 comments:

Post a Comment